Kontsumobide

Nola eska dezaket kontsumoko arbitrajea? Eta nola funtzionatzen du?

egilea: Kontsumobide, 

Buruhauste handiak sortzen dira arazo bat baduzu enpresa batekin eta ez badago modurik adostasun batera heltzeko. Eta orain, zer? Burua makurtzen duzu eta zapaltzen utzi? Aholkularitza juridikoaren bila joaten zara gastu ekonomiko handi baten truke? Arriskatu egiten zara eta demanda judizial bat aurkezten duzu? Edo... Badakizu kontsumoko arbitrajea eska dezakezula?

Desadostasunak judizioz kanpo konpontzeko sistema da kontsumoko arbitrajea, zeinak, kontsumitzaile gisa, enpresekin edo profesionalekin dituzun arazoak konpontzen uzten baitizkizu azkar, arin eta doan. Izan ere, enpresa bat arbitrajeari atxikita dagoela egiaztatzeak lasaitasun-plusa eskaintzen dizu produktu bat eskuratzean edo zerbitzu bat kontratatzean. Desadostasuna sortuz gero eta saiatu arren, ez baduzu gatazka konpontzen, badakizu bide hori duzula beti, askoz atseginagoa eta ekonomikoagoa epaitegiena eta auzitegiena baino.

Erraza da atxikitako dendak detektatzea: haien erakustokietan jarri ohi dute arbitrajearen logotipoa duen eranskailu laranja eta txuri bat eta, web orria badute, bereizgarri digitala ere erants dezakete. Eta, zalantzarik baduzu, egiazta dezakezu, betiere, sinadura zehatz bat Euskal Autonomia Erkidegoan atxikitako enpresen bilatzailean dagoen. Erregistroan badago, arbitraje-eskaera aurkez dezakezu jadanik. Idazkia aurkez dezakezu Kontsumobiden, Kontsumitzaileen Informaziorako Udal-Bulegoan (KIUB), elkarte batean edo Kontsumoko Arbitraje Batzordean. Ez badago, inskribatzea eska dezakezu, nahiz eta, kasu honetan, konpainiak erabaki dezakeen arazo zehatz hori konpontzeko sistema horri atxiki nahi duen.

Eskabidea betetzea

Arbitraje-eskaeran, argi adierazi behar duzu zein den arazoa, zer izan den enpresaren ez-betetzea eta zer eskatzen duzun zehatz-mehatz: dirua itzultzea, produktua aldatzea, kalte-galeren ordaina, ... Proba guztiak aurkeztu behar dituzu: kontratuak, fakturak, argazkiak, aditu-txostenak, produktu akastun bera... Gogoratu arbitrajea guztiz inpartziala den erakundeak ebazten duela, zeinak arrazoia eman diezazukeen ala ez, kontuan hartuz zer erreklamatzen duzun eta nola egiaztatzen duzun; hortaz, saiatu behar duzu informazio guztia biltzen eta zure arazoa azaltzen. Era berean, komenigarria da entzunaldi-saiora joatea; epaiketa moduko ekintza da, non gertatutakoa azaltzen utziko dizuten. Ez ahaztu ez dela beharrezkoa jakintza juridikoak edukitzea: ebazpena ekitateko arbitraje baten bidez egin ohi da; hau da, oinarrian hartzen duen irizpidea da zer izan behar duen justua, arrazoibide juridikoetan sartu gabe.

Arazoaren irtenbidea arbitraje-organoak emango du gehienez ere 90 egunetan, eta pertsona batek edo hiruk osa dezakete hura. Azken kasu honetan, administrazioak proposatuko du haietako bat; kontsumitzaileen elkarte batek beste bat; eta hirugarrena, sektoreko enpresa-erakunde batek. Kasua aztertu eta gero, laudoa emango dute, zeina uler baitaiteke epai judizialaren antza handiena duena dela eta zeina horrela onartu behar baituzu.