Dei komertzialetatik libratzeko gakoak
Baimenik gabeko dei komertzialak debekatuta daude 2023ko ekainetik, eta, harrezkero, enpresek ezin dizute deitu baimenik eman ez badiezu. Halaber, ezingo dute egin, baldin eta azken urtean ez baduzu interakziorik izan harekin. Eta noski, Robinson zerrendan bazaude, gutxiago.
Kasu hauetan bakarrik deitu ahal izango dizute:
- horretarako baimena eman duzunean edo
- bezero izan zarenean eta eskaintzen dizutena kontratatutakoaren antzekoa denean.
Hala eta guztiz ere, pertsona batzuek dei horiek jasotzen segitzen dute, eta, gainera, une egokienean: bilera baten erdian, familiako bazkarian edo sofan atseden hartzen ari diren bitartean.
Arazo hori konpontzen den bitartean (behean, erabaki diren neurriak azalduko ditugu), nola libra gaitezke dei horietatik? Artikulu honetan, horiek murrizteko edo ezabatzeko gako erraz batzuk partekatzen dizkizugu:
- Egiaztatu ea baimena eman duzun horiek jasotzeko. Batzuetan, konturatu gabe, formularioetan eta lehiaketetan "terminoak eta baldintzak" onartzen ditugu, eta konturatu gabe, zuri deitzeko aukera ematen duzu. Harekin joz gero, enpresaren webgunearen edo bezeroarentzako arreta-zerbitzuaren bidez ken dezakezu.
- Ez erantzun zenbaki ezezaguna bada. Ez baduzu enpresa banatzaileren baten edo erregistratutako zenbakiak dituen laneko norbaiten deirik espero, ez erantzun. Gainera, praktika horrek saihestu egiten du enpresek zure zenbakia aktibo dagoela berrestea eta aurkitu zaitzaketen ordua erregistratzea.
- Erantzuten baduzu, esaiezu ez duzula nahi berriz deitzea eta zure zenbakia datu-basetik ezabatzea. Saia zaitez galdetzen, enpresa horrekin inoiz harremanik izan ez baduzu, ea nondik atera duten zure zenbakia. Enpresak behartuta daude legez hori esatera.
- Baimenik gabeko dei komertzialak 2023tik debekatuta daudela jakinda, jakinarazi deitzen dizunari.
- Horrek guztiak funtzionatzen ez badu, salaketa jarri Datuak Babesteko Espainiako Agentzian (DBEA).
Arazoari aurre egiteko neurriak
Egoera horri aurre egiteko eta nortasuna ordezteko iruzurrei aurre egiteko, Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioak hainbat neurri iragarri ditu kontsumitzaileak babesteko. Horien artean, zerbitzu jakin bati esleitu ez zaizkion zenbakiak erabiltzen dituzten deiak blokeatzea proposatzen du, eta deiak eta SMSak blokeatzea, zenbaki nazionalekin baina jatorri atzerritarrarekin.
Gainera, datu-base bat sortuko du, Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak kudeatua, eta bertan ez dauden erakundeetatik datozen mezuak blokeatuko ditu.
Azkenik, zenbaki mugikorretatik egiten diren dei komertzialak debekatuko ditu, kontsumitzaileek hauteman dezaten iruzurra dela zenbaki hori duen dei bat jasotzen badute.