Garraioa eta turismoa

Informazio interesgarria:

Atal honetan, kontsumoari buruz jakin behar duzun guztia aurkituko duzu gaika multzokatuta eta adibideekin, kasu errealekin eta abarrekin.

Garraioa eta turismoa

Aireko garraioa

Kontsumitzaile zaren aldetik, Europar Batasuneko araudiak ezarritako eskubideak dituzu hegazkinez bidaiatzean. Noiz daude indarrean eskubide horiek? Hona hemen gako batzuk

  • Hegaldia Europar Batasunaren barruan egiten bada, enpresa zer nazionalitatetakoa den gorabehera
  • Hegaldia Europar Batasunera iristen bada Europar Batasunetik kanpotik eta Europar Batasuneko hegazkin-konpainia batek operatzen badu
  • Hegaldia Europar Batasunetik joaten bada Europar Batasunetik kanpoko herrialde batera, hegazkin-konpainia Europar Batasunekoa izan zein kanpokoa izan.
  • Konpainiak ezin izango dizu inoiz gehiago kobratu zure nazionalitateagatik edo txartela erosi duzun lekuagatik
  • Hegazkin-txartel bat erostean, zenbait eskubide dituzu hegaldia ezereztuz gero, atzeratzen bada edo gainsaltzen bada (overbooking).
Europar Batasuneko araudia
  • 261/2004 (EE) Erregelamendua Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, 2004ko otsailaren 11koa, konpentsazio arauak zehazten dituena ontziratze-ukapen, atzerapen handi eta hegaldiak bertan behera uzten diren kasuetarako, eta 295/1991 (EEE) Erregelamendua baliogabetzen duena.
  • Montrealen 1999ko maiatzaren 28an egin zen Nazioarteko Aireko Garraiorako zenbait arau bateratzekoHitzarmena berresteko agiria.
  • 1/2011 Legea, martxoaren 4koa , Abiazio Zibilerako Operazio Segurtasunerako Estatuko Programa ezartzen duena eta Aire Segurtasunari buruzko uztailaren 7ko 21/2003 Legea aldatzen duena.
  • Europar Batasuneko Justizia Auzitegiaren Epaia (Bederatzigarren Sala), 2019ko uztailaren 11koa«Prozedura prejudiziala — Konpentsazio-eskubidea — Zuzeneko lotura duen hegaldia — Aireko garraiolari desberdinek operatutako bi hegaldik osatutako hegaldia — Atzerapen handia bigarren hegaldian, zeinak Europar Batasunetik kanpo baititu irteera- eta helmuga-puntuak eta egoitza hirugarren herrialde batean duen garraiolari batek operatzen baitu»
  • Europar Batasuneko Justizia Auzitegiaren Epaia (Zortzigarren Sala), 2018ko maiatzaren 31koa «Prozedura prejudiziala — “Zuzeneko lotura duen hegaldia” kontzeptua — Estatu kide bateko aireportu batetik abiatzen den, hirugarren estatu bateko lurraldeko aireportu batean konexioa duen eta azken helmuga hirugarren estatu horretako beste aireportu bat duena»

Hegaldia ezereztuz gero dituzun eskubideak

Ireki guztiak

Informazioa jasotzeko eskubidea

Dirua itzultzeko edo ordezko garraiobide bat izateko eskubidea

Arreta jasotzeko eskubidea

Konpentsazioa jasotzeko eskubidea

Ez duzu konpentsaziorako eskubiderik izango kasu hauetan:

Hegaldia atzeratuz gero dituzun eskubideak

Ireki guztiak

Informazioa jasotzeko eskubidea

Arreta jasotzeko eskubidea

Dirua itzultzeko eskubidea

Konpentsazioa jasotzeko eskubidea

Gainsalmenta (overbookinga) eginez gero dituzun eskubideak

Kasu honetan gertatzen da gainsalmenta: hegaldirako dauden eserleku baino txartel gehiago saltzen baditu hegazkin-konpainiak. Jardunbide hori legezkoa da, eta oinarritzen da bidaiari batzuk aireportuan azalduko ez direlako kalkuluan.

Konpainiak aurreikusten badu gainsalmenta egin duela, lehenik eta behin boluntarioak eskatu behar ditu, beren erreserbari uko egin diezaioten zenbait onuraren truke. Boluntario-kopurua nahikoa ez bada, konpainiak ontziratzea uka diezazuke zure borondatearen aurka.

Ireki guztiak

Informazioa jasotzeko eskubidea

Dirua itzultzeko edo ordezko garraiobide bat izateko eskubidea

Arreta jasotzeko eskubidea

Konpentsazioa jasotzeko eskubidea

Hegazkineratzeari borondatez uko eginez gero dituzun eskubideak

Fakturatutako ekipajea galtzea edo hondatzea

Ekipajearekin arazoren bat izanez gero, bete ekipajearen irregulartasun-partea berehala, hegazkin-konpainiaren mahaian, ahal dela aireportuan bertan

Berehala egitea ezinezkoa denetan, kontuan izan honako epe hau duzula parte hori aurkezteko

  • Hondatu bada: 7 egun.
  • Galdu bada edo entregan atzeratu badira: 21 egun.

Nola erreklamatu

Ireki guztiak

Hegazkin-txartela

Bidaia konbinatua edo opor-paketea

Lurreko garraioa

Lurreko garraioa erabiltzen duzunean, bidaiarien nahitaezko asegurua. da funtsezko eskubideetako bat. Aseguru horrek garraio publikoa erabiltzean gerta dakizukeen edozein gorabeherari erantzuten dio, eta helburu du garraio kolektiboetan egiten dituzun joan-etorrietan gorputzean izan ditzakezun kalteak konpentsatzea.

Tus derechos durante tu viaje terrestre

Autobusean

Autobus-enpresak txartela eman behar dizu, eta zuk bidaia amaitu arte gorde behar duzu. Txartelean xehetasun hauek agertu behar dira:

  • Bidaiaren abiapuntua eta helmuga
  • Txartelaren jaulkipen-data
  • Txartelaren prezioa, BEZa barne
  • Zerbitzuaren eguna

Ireki guztiak

Ekipajea

Atzerapenak eta ezerezteak

Eskola-garraioa

Eskola-autobusek berariazko baimena izan behar dute jarduteko. Adingabeek eserleku banatan eseri behar dute, eta heldu bat izan behar dute lagun, gidariaz gain

Tren

Ireki guztiak

Bidaia-txartela

Ekipajea

Atzerapenak eta ezerezteak

Bidaia etetea

Taxia

Ireki guztiak

Ibilgailuak

Ekipajea

Bidaiari gisa dituzun eskubideak

Bidaiari gisa dituzun betebeharrak

Gidariaren betebeharrak

Metroa

EAEn, Bizkaian baino ez du jarduten metro-zerbitzuak, Bilboko metropolialdean.

Ireki guztiak

Bidaiari gisa dituzun eskubideak

Bidaiari gisa dituzun betebeharrak

Metro Bilbaoren betebeharrak

Ibilgailuen alokairua

Ibilgailuak alokatzean, garrantzitsua da kontratuaren baldintzak berrikustea. Kontratuan honako hauek zehaztu behar dira:

  • Zure datuak.
  • Alokairu-enpresaren datuak.
  • Ibilgailuaren xehetasunak.

Kontrakoa adostu ez bada, zeuk ordaindu beharko dituzu erregaia eta isunak. Autoen alokairu-prezioak aldagarriak dira; horrenbestez, gomendagarria da alderatzea, zure beharretara ondoen egokitzen den aukera hautatzeko

Alokairu-enpresek ibilgailuaren eta alokairu-modalitatearen arabera banakatuta aurkeztu behar dituzte prezioak (eguna, astea, kilometroak, etab.). Iragarritako prezioak zerbitzuaren kostu osoa hartu behar du, zergak eta zerbitzu gehigarriak barne (adibidez, hirugarrenei eragindako kalteen asegurua).

Oro har, ibilgailuak alokatzeko enpresek 21 eta 23 urte arteko gutxieneko adina ezartzen dute zerbitzua erabiltzeko. Gainera, batzuek eska dezakete bezeroak nolabaiteko antzinatasuna izatea gidabaimenarekin.

Ordu gutxi batzuengatik egun oso bat fakturatzeak gorantz biribiltzea eta eman gabeko zerbitzu batengatik kobratzea dakar. Egun osoa kobratzen badizute, erreklamazioa aurkeztu dezakezu, klausula hori abusuzkotzat jotzen baita.

Bidaia konbinatuak

Bidaia konbinatuak honako elementu hauetatik gutxienez bi dituen pakete bat da: garraioa, ostatua eta bestelako zerbitzuak, hala nola ikuskizunak, txangoak edo ibilgailuak alokatzea. Pakete hori prezio global batean saldu behar da, eta zerbitzuaren iraupenak 24 ordutik gorakoa izan behar du, edo egonaldiko gau bat eduki behar du.

Bidaiak saltzen dituzten zenbait enpresa-mota daude:

  • Handizkariak: bidaiak antolatzen dituzte, eta agentziei saltzen dizkiete, horiek gero kontsumitzaileei eskain diezazkieten.
  • Txikizkariak: turismo-zerbitzu independenteak eta handizkariek antolatutako bidaiak merkaturatzen dituzte.
  • Handizkari-txikizkariak: bi jarduerak konbinatzen dituzte.

Ireki guztiak

Online kontratatzean hartu beharreko neurriak

Kontratu aurreko informazioa eta informazio gehigarria

Bidaia hasi aurretiko informazio gehigarria

Kontratuaren edukia

Bidaiako mediku-asegurua kontratatzea

Bidaiaren erreserba ordaintzea

Kontsumitzaileak kontratua aldatzea edo ez betetzea

Agentziak prezioak berrikustea eta kontratua aldatzea edo ez betetzea

Bidaia ezereztea agentziari egotz dakiokeen arrazoiren batengatik

Kontratua ez betetzeagatik agentziak duen erantzukizuna

Nola erreklamatu

Gomendioak

Etxebizitza bat alokatzerakoan dituzun eskubide eta betebeharrei buruz gehiago sakondu nahi baduzu, gomendatzen dizugu Kontsumobideren blogeko artikulu hauek irakurtzea: