Garraioa eta turismoa
Informazio interesgarria:
Atal honetan, kontsumoari buruz jakin behar duzun guztia aurkituko duzu gaika multzokatuta eta adibideekin, kasu errealekin eta abarrekin.
Aireko garraioa
Kontsumitzaile zaren aldetik, Europar Batasuneko araudiak ezarritako eskubideak dituzu hegazkinez bidaiatzean. Noiz daude indarrean eskubide horiek? Hona hemen gako batzuk
- Hegaldia Europar Batasunaren barruan egiten bada, enpresa zer nazionalitatetakoa den gorabehera
- Hegaldia Europar Batasunera iristen bada Europar Batasunetik kanpotik eta Europar Batasuneko hegazkin-konpainia batek operatzen badu
- Hegaldia Europar Batasunetik joaten bada Europar Batasunetik kanpoko herrialde batera, hegazkin-konpainia Europar Batasunekoa izan zein kanpokoa izan.
- Konpainiak ezin izango dizu inoiz gehiago kobratu zure nazionalitateagatik edo txartela erosi duzun lekuagatik
- Hegazkin-txartel bat erostean, zenbait eskubide dituzu hegaldia ezereztuz gero, atzeratzen bada edo gainsaltzen bada (overbooking).
- 261/2004 (EE) Erregelamendua Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, 2004ko otsailaren 11koa, konpentsazio arauak zehazten dituena ontziratze-ukapen, atzerapen handi eta hegaldiak bertan behera uzten diren kasuetarako, eta 295/1991 (EEE) Erregelamendua baliogabetzen duena.
- Montrealen 1999ko maiatzaren 28an egin zen Nazioarteko Aireko Garraiorako zenbait arau bateratzekoHitzarmena berresteko agiria.
- 1/2011 Legea, martxoaren 4koa , Abiazio Zibilerako Operazio Segurtasunerako Estatuko Programa ezartzen duena eta Aire Segurtasunari buruzko uztailaren 7ko 21/2003 Legea aldatzen duena.
- Europar Batasuneko Justizia Auzitegiaren Epaia (Bederatzigarren Sala), 2019ko uztailaren 11koa«Prozedura prejudiziala — Konpentsazio-eskubidea — Zuzeneko lotura duen hegaldia — Aireko garraiolari desberdinek operatutako bi hegaldik osatutako hegaldia — Atzerapen handia bigarren hegaldian, zeinak Europar Batasunetik kanpo baititu irteera- eta helmuga-puntuak eta egoitza hirugarren herrialde batean duen garraiolari batek operatzen baitu»
- Europar Batasuneko Justizia Auzitegiaren Epaia (Zortzigarren Sala), 2018ko maiatzaren 31koa «Prozedura prejudiziala — “Zuzeneko lotura duen hegaldia” kontzeptua — Estatu kide bateko aireportu batetik abiatzen den, hirugarren estatu bateko lurraldeko aireportu batean konexioa duen eta azken helmuga hirugarren estatu horretako beste aireportu bat duena»
Hegaldia ezereztuz gero dituzun eskubideak
Ireki guztiak
Informazioa jasotzeko eskubidea
Dirua itzultzeko edo ordezko garraiobide bat izateko eskubidea
Arreta jasotzeko eskubidea
Konpentsazioa jasotzeko eskubidea
Ez duzu konpentsaziorako eskubiderik izango kasu hauetan:
Hegaldia atzeratuz gero dituzun eskubideak
Ireki guztiak
Informazioa jasotzeko eskubidea
Arreta jasotzeko eskubidea
Dirua itzultzeko eskubidea
Konpentsazioa jasotzeko eskubidea
Gainsalmenta (overbookinga) eginez gero dituzun eskubideak
Kasu honetan gertatzen da gainsalmenta: hegaldirako dauden eserleku baino txartel gehiago saltzen baditu hegazkin-konpainiak. Jardunbide hori legezkoa da, eta oinarritzen da bidaiari batzuk aireportuan azalduko ez direlako kalkuluan.
Konpainiak aurreikusten badu gainsalmenta egin duela, lehenik eta behin boluntarioak eskatu behar ditu, beren erreserbari uko egin diezaioten zenbait onuraren truke. Boluntario-kopurua nahikoa ez bada, konpainiak ontziratzea uka diezazuke zure borondatearen aurka.
Ireki guztiak
Informazioa jasotzeko eskubidea
Dirua itzultzeko edo ordezko garraiobide bat izateko eskubidea
Arreta jasotzeko eskubidea
Konpentsazioa jasotzeko eskubidea
Hegazkineratzeari borondatez uko eginez gero dituzun eskubideak
Fakturatutako ekipajea galtzea edo hondatzea
Ekipajearekin arazoren bat izanez gero, bete ekipajearen irregulartasun-partea berehala, hegazkin-konpainiaren mahaian, ahal dela aireportuan bertan
Berehala egitea ezinezkoa denetan, kontuan izan honako epe hau duzula parte hori aurkezteko
- Hondatu bada: 7 egun.
- Galdu bada edo entregan atzeratu badira: 21 egun.
Nola erreklamatu
Ireki guztiak
Hegazkin-txartela
Bidaia konbinatua edo opor-paketea
Lurreko garraioa
Lurreko garraioa erabiltzen duzunean, bidaiarien nahitaezko asegurua. da funtsezko eskubideetako bat. Aseguru horrek garraio publikoa erabiltzean gerta dakizukeen edozein gorabeherari erantzuten dio, eta helburu du garraio kolektiboetan egiten dituzun joan-etorrietan gorputzean izan ditzakezun kalteak konpentsatzea.
Tus derechos durante tu viaje terrestre
- Hola, ya está publicado.Kontsumitzaileak eta Erabiltzaileak Babesteko Lege Orokorraren testu bategina eta beste lege osagarri batzuk onesten dituena (IV. liburua).
Autobusean
Autobus-enpresak txartela eman behar dizu, eta zuk bidaia amaitu arte gorde behar duzu. Txartelean xehetasun hauek agertu behar dira:
- Bidaiaren abiapuntua eta helmuga
- Txartelaren jaulkipen-data
- Txartelaren prezioa, BEZa barne
- Zerbitzuaren eguna
Ireki guztiak
Ekipajea
Atzerapenak eta ezerezteak
Eskola-garraioa
Eskola-autobusek berariazko baimena izan behar dute jarduteko. Adingabeek eserleku banatan eseri behar dute, eta heldu bat izan behar dute lagun, gidariaz gain
Tren
Ireki guztiak
Bidaia-txartela
Ekipajea
Atzerapenak eta ezerezteak
Bidaia etetea
Taxia
Ireki guztiak
Ibilgailuak
Ekipajea
Bidaiari gisa dituzun eskubideak
Bidaiari gisa dituzun betebeharrak
Gidariaren betebeharrak
Metroa
EAEn, Bizkaian baino ez du jarduten metro-zerbitzuak, Bilboko metropolialdean.
Ireki guztiak
Bidaiari gisa dituzun eskubideak
Bidaiari gisa dituzun betebeharrak
Metro Bilbaoren betebeharrak
Ibilgailuen alokairua
Ibilgailuak alokatzean, garrantzitsua da kontratuaren baldintzak berrikustea. Kontratuan honako hauek zehaztu behar dira:
- Zure datuak.
- Alokairu-enpresaren datuak.
- Ibilgailuaren xehetasunak.
Kontrakoa adostu ez bada, zeuk ordaindu beharko dituzu erregaia eta isunak. Autoen alokairu-prezioak aldagarriak dira; horrenbestez, gomendagarria da alderatzea, zure beharretara ondoen egokitzen den aukera hautatzeko
Alokairu-enpresek ibilgailuaren eta alokairu-modalitatearen arabera banakatuta aurkeztu behar dituzte prezioak (eguna, astea, kilometroak, etab.). Iragarritako prezioak zerbitzuaren kostu osoa hartu behar du, zergak eta zerbitzu gehigarriak barne (adibidez, hirugarrenei eragindako kalteen asegurua).
Oro har, ibilgailuak alokatzeko enpresek 21 eta 23 urte arteko gutxieneko adina ezartzen dute zerbitzua erabiltzeko. Gainera, batzuek eska dezakete bezeroak nolabaiteko antzinatasuna izatea gidabaimenarekin.
Ordu gutxi batzuengatik egun oso bat fakturatzeak gorantz biribiltzea eta eman gabeko zerbitzu batengatik kobratzea dakar. Egun osoa kobratzen badizute, erreklamazioa aurkeztu dezakezu, klausula hori abusuzkotzat jotzen baita.
Bidaia konbinatuak
Bidaia konbinatuak honako elementu hauetatik gutxienez bi dituen pakete bat da: garraioa, ostatua eta bestelako zerbitzuak, hala nola ikuskizunak, txangoak edo ibilgailuak alokatzea. Pakete hori prezio global batean saldu behar da, eta zerbitzuaren iraupenak 24 ordutik gorakoa izan behar du, edo egonaldiko gau bat eduki behar du.
Bidaiak saltzen dituzten zenbait enpresa-mota daude:
- Handizkariak: bidaiak antolatzen dituzte, eta agentziei saltzen dizkiete, horiek gero kontsumitzaileei eskain diezazkieten.
- Txikizkariak: turismo-zerbitzu independenteak eta handizkariek antolatutako bidaiak merkaturatzen dituzte.
- Handizkari-txikizkariak: bi jarduerak konbinatzen dituzte.
Ireki guztiak
Online kontratatzean hartu beharreko neurriak
Kontratu aurreko informazioa eta informazio gehigarria
Bidaia hasi aurretiko informazio gehigarria
Kontratuaren edukia
Bidaiako mediku-asegurua kontratatzea
Bidaiaren erreserba ordaintzea
Kontsumitzaileak kontratua aldatzea edo ez betetzea
Agentziak prezioak berrikustea eta kontratua aldatzea edo ez betetzea
Bidaia ezereztea agentziari egotz dakiokeen arrazoiren batengatik
Kontratua ez betetzeagatik agentziak duen erantzukizuna
Nola erreklamatu
Gomendioak
Etxebizitza bat alokatzerakoan dituzun eskubide eta betebeharrei buruz gehiago sakondu nahi baduzu, gomendatzen dizugu Kontsumobideren blogeko artikulu hauek irakurtzea: