Tindategi-zerbitzuak
1453/1987 Errege Dekretuak ehun produktuen, ile-larruen, larruen eta sintetikoen garbiketa, kontserbazioa eta tindaketa arautzen ditu. Arau horretan, tindategien inguruan kontsumitzaileek eduki ditzaketen desadostasunen edo erreklamazioen gaineko ohiko arazoak konpontzeko gakoak aurki daitezke.
Gogoratu beti duzula faktura edo tiketa jasotzeko eskubidea, nahiz eta makina automatikoak izan.
Tindategiek honako zerbitzu hauek eskaintzen dituzte:
- Garbiketa
Produktuak urarekin eta xaboiarekin garbitzen dira. Garbiketa establezimenduko langileek egin dezakete edo, autozerbitzu-erregimenean, kontsumitzaileak berak:- Autozerbitzua: garbiketa edo garbiketa gehi lehortzea izan daiteke.
- Establezimenduko langileek egiten duten zerbitzuan, aurrekoez gain, beste hauek ere sar daitezke: tolestea bakarrik, edo lisatzea eta tolestea.
- Lehorrean garbitzea
Produktuak urik gabe eta produktu kimikoekin garbitzea da. Bi modu daude:- Sinplifikatua: lehorreko garbiketa eta lisatze mekanikoa.
- Osoa: lehorreko garbiketa, orban-kentze espezifikoa, lisatze mekanikoa eta ukituak eta azken lisatzea eskuz.
- Tindatzea
Jantzien kolorea aldatzea. - Kontserbazioa
Jantzia egoera hobean mantentzea da, denbora jakin batez, honda ez dadin.
Jantziak entregatzen ditugunean, enpresak frogagiria eman behar digu beti, eta bertan datu oso garrantzitsu batzuk agertuko dira, hala nola: enpresari buruzko datuak, emango duten zerbitzua, jantziaren aldez aurreko balorazioa, enpresaren sinadura edo zigilua, gure aldetik edo enpresaren aldetik jantziari buruzko edozein ohar, etab. Frogagirian jaso beharreko datuei buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu 1453/1987 Errege Dekretuaren 6. artikulua.
Enpresak frogagiriaren kopia eman behar digu, eta aldez aurretik zerbitzua osorik edo partzialki ordaintzeko eskatu ahal izango digu, baldin eta berariazko baimena ematen badugu. Aldez aurretik ordaintzea onartzen bada, zerbitzua premiazkoa izango da, eta gehienez ere hiru eguneko epean egin beharko da (sei egun jantziak tindatu behar direnerako).
Derrigorrezkoa da frogagiria ematea establezimenduko langileei produktua jasotzean; eta itzuli egin beharko digute, zerbitzua ordaindu dela jasota. Frogagiri horrek balioko du edozein erreklamazioren ondorioetarako.
Inola ere ezingo dizkigute kobratu frogagirian agertzen direnak baino zenbateko handiagoak. Frogagiria galduz gero, jantzia kendu ahal izango dugu, baldin eta identifikatzen bagara eta establezimenduak duen frogagiriaren kopian sinatzen badugu. Establezimenduan utzi ditugun artikuluak errekargurik gabe ken daitezke, gehienez ere hiru hilabeteko epean. Une horretatik aurrera, establezimenduak gehigarri bat kobratu ahal izango du jantzia gorde edo kontzerbatzeagatik.
Jarraian, osorik agertzen da ehun produktuen, ile-larruen, larruen eta sintetikoen garbiketa, kontserbazio eta tindaketa zerbitzuak erabiltzen dituzten pertsonentzako gomendio gutuna. Jendaurrean jarri behar da establezimenduetan eta 1453/1987 Errege Dekretuan jasota.
-
"Arropa lehorreko garbiketa-establezimendu batean uztean, komenigarria da, eta arazoak saihestuko dizkizu, ahalik eta arreta handienarekin honako hau egiaztatzea:
- Zure ustez, janzkiak merezi duen egoera eta balorazioa (berria, erdi-berria, erabilia eta abar).
- Arropak izan ditzakeen botoi, kortxete eta bestelako elementuren bat faltatzea edo kaltetuta izatea.
- Objektu arrotzik ez izatea poltsikoetan, hala nola paperak eta abar.
- Lana egiteko enkargatzean, dagokion frogagiria emateko eskatu behar duzu, eta ziurtatu behar duzu oharpenak eskatutako zerbitzuari eta jantziaren ezaugarriei dagozkiela, aurreko paragrafoan adierazitakoaren arabera.
- Egiaztatu frogagirian agertzen den zerbitzuaren prezioa bat datorren establezimenduan honen berri emateko egon behar duen koadroan agertzen denarekin.
- Establezimenduaren arduradunarekin ados jarrita, ezarri ezazue zerbitzuaren xede den jantziaren balorazioa, galdu edo hondatuz gero kalte-ordaina eman ahal izateko, eta eskatu balorazio hori frogagirian ager dadila.
- Zuk jantziari ematen diozun balioa eta establezimenduko arduradunak adierazitakoa bat ez badatoz, eragozpenik ez izateko onena alorreko beste establezimendu batera joatea da.
- Zerbitzua amaitu ondoren jantzia itzultzen dizutenean, komenigarria da arretaz begiratzea orban guztiak desagertu diren eta aldez aurretik frogagirian jaso ez den akatsen bat dagoen.
- Garbiketak akatsak dituela uste baduzu, berriro egiteko eska dezakezu, inolako kargurik gabe.
- Arropak kalteren bat izan badu garbiketan zehar, kalte horren araberako kalte-ordaina eskatu ahal izango duzu, aldez aurretik establezimenduaren arduradunarekin adostuta.
- Akordiorik lortu ezean, establezimenduan horretarako egon behar diren erreklamazio-orriak erabili ahal izango dituzu.
- Zure erreklamazioa ebazteko, bitartekaritzara edo arbitraje-sistemara jo, dagokion Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegoaren (KIUB) edo autonomia-erkidegoari dagokion kontsumo-zerbitzuaren bidez, bai eta kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteen bidez ere.
Zerbitzua ematen den bitartean jantzietan gertatzen diren kalte-galeren erantzule dira tindategiak. Gainera:
- Establezimenduek erantzukizunetik salbuetsi ahal izango dira zerbitzua eman aurretik frogagirian jasotako kalte edo hondatze kasuetan.
- Enpresak arropak hondatzeagatik edo galtzeagatik erantzukizuna badu, frogagirian (jantziaren balorazioa) finkatutako zenbatekoa ordaindu beharko du kalte-ordain gisa. Baloraziorik egin ez bada, legez aurreikusitako bitartekoen bidez eskatu behar da kalte-ordaina.
- Jantzi bat galdutzat joko da, bezeroak eskatuta, enpresak hogeita hamar eguneko epean itzultzen ez badu, entregatzeko aurreikusitako datatik zenbatzen hasita.
- Zerbitzuaren emaitza ez badator bat eskatu denarekin (frogagirian ezarritako oharrak kontuan hartuta), berriro egiteko eska dezakegu, inolako errekargurik gabe, eta zerbitzuaren akatsengatik aurkez daitezkeen erreklamazioak gorabehera.
- Ikuztegiko autozerbitzuetan, erantzukizuna makineriaren funtzionamendu egokira eta establezimenduak emandako garbiketa-produktuen kalitatera mugatzen da.
Gomendioak
- Gorde ondo frogagiria. Beharrezkoa da jantzia eskuratzeko, eta edozein erreklamazio justifikatzeko balio du.
- Egin ordainketa aurreratua, osoa edo partziala, ados bazaude bakarrik.
- Ezagutu tindategira eramaten dituzun arropak mantentzeko, garbitzeko eta lisatzeko jarraibideak. Lan erraza da jantzien etiketetan agertzen diren jarraibideak betetzen badituzu.
- Zerbitzu desegoki baten aurrean, saia zaitez tindategiarekin adiskidetasunezko akordio bat lortzen. Akordiorik lortzen ez bada, bete tindategiak zure esku jarri behar duen erreklamazio-orria.
- Kontsumoko Arbitraje Sistemari atxikitako tindategiak aukera itzazu. Izan daitezkeen arazoak eraginkortasunez konpontzeko bermea da.
- 1453/1987 Errege Dekretua, azaroaren 27koa, zeinaren bidez ehun produktuen, ile-larruen, larruen eta sintetikoen garbiketa, kontserbazio eta tindaketa zerbitzuak arautzeko erregelamendua onartzen baita.
Azken aldaketako data: