Kontsumobide

Kontsumobide Aholkuak

Kontsumobidek gogorarazi du 118 zenbakira deitzeak kostu handia duela eta ez direla bezeroari arreta emateko telefonoak

Argitalpen-data: 

Kontsumobide

Kontsumobidek, Kontsumoko Euskal Institutuak, gogorarazi du 118 zenbakiarekin hasten diren telefono-zenbakiek beste erabiltzaile batzuei buruzko telefono-datuak ematen dituztela, eta enpresek minutuko tarifak libreki finkatzen dituztela eta ez direla bezeroari arreta emateko doako zenbakiak.

Telefono horien helburua da erabiltzaileei erabiltzaile edo enpresa baten zenbakia ematea, telefono-zerrenda zaharren moduan. Hala ere, 118rekin hasten diren zenbakiak ez dira doakoak; aitzitik, prezioak altuak dira eta 50 eurotik gorako fakturak sor ditzakete.

118 zenbakiarekin hasten diren telefonoak kudeatzen dituzten erakundeek askatasuna dute telefono-fakturen bidez erabiltzaileei kobratu beharreko prezioak finkatzeko. Aldiz, dei horien iraupena mugatua da, eta ezin dute 10 minutu baino gehiago iraun.

Gainera, 15 segundoko lokuzio bat ematera behartuta daude. Denbora horretan, ezin izango dute fakturatu, eta honako hauek jakinarazi behar dituzte: deiaren minutuko prezioa, gehienez 10 minutuko iraupena, telefono bidezko kontsulta-zerbitzu bat dela, eta zerbitzua ematen duen enpresaren izena edo izena.

Kontsumobiden, hainbat enpresari zuzendutako erreklamazioak ugaritu egin dira, baina denak 11827 telefonoarekin lotuta daude.

Araua argia da telefono hauei buruz:

  • zuzeneko markaziokoak dira, eta horrek esan nahi du ezin dutela inola ere deia telefono horietako batera desbideratu, baizik eta erabiltzaileak markatu behar duela digitu bakoitza bere telefonoan.

Bestalde, kontuan hartu behar da, telefono zerbitzu hauek lehentasunezko posizioa lortzen dutela Interneteko bilaketetan eta tarifa bereziko telefonoak direnez, telefonia-konpainietan ohikoak diren tarifa lauko eskaintzetatik kanpo geratzen dira, eta, beraz, aparte fakturatzen dira.

Hortelano egoerak saihesteko, Kontsumobidek hau gomendatzen du:

  • Arreta berezia jarri Interneteko bilaketetan. Enpresa jakin baten telefonoa bilatzen badugu, ziurtatu hori lortzen dugula, eta ez adierazten ari garena bezalako enpresa bitartekari batena.
  • Telefono horietara deitzeak kostu handia duela jakitea. Oso argi izan zein zenbakiri deitzen diogun.

Telefono-fakturan zenbaki horietakoren bat ikusten badugu eta guk ez badugu deia egin, harremanetan jar gaitezke eta gure telefono-konpainiari horren berri eman diezaiokegu, 118 zenbakiaren jabea interneten aurkitu eta enpresa horri erreklamazioa jarri. Eta, azkenik, gure kexaren konponbidea lortu ez badugu, kexa eta/edo salaketa aurkeztu Kontsumobideren aurrean