Kontsumitzaileek itzalaldiaren aurrean dituzten eskubideak

Argitalpen-data: 

Gertaera ezinbesteko kausa giza kalifikatzen bada eragina izango du erreklamazioetan eta kalte ordainak jasotzeko eskubidean

wikimedia commons

Ezinbesteko kasu baten aurrean, hala nola itzalaldia, ez dago hornidura elektrikoa eteteagatiko kalte-ordainerako eskubiderik, eta ezin da kalte-ordainerako eskubidea aplikatu bidaiak (hegazkinekoak, autobusekoak edo trenekoak) eteten diren kasuetan ere, nahiz eta kontsumitzaileek beren eskubideei eusten dieten eta kasuistiken arabera aukera desberdinak hartu ahal izango dituzten.

Bidaia bertan behera utziz gero, kontsumitzaileek beste bidai bat egiteko eskubidea dute, edo txartelaren prezioa itzultzekoa, bidaia ez bada egingo.

Era berean, kontsumitzaileek gertatzen ari denari buruzko informazioa jasotzeko eskubidea dute, baita janarian, edarian edo hoteleko gauetan ere. Hala ere, eskubide horiek xedagarritasunaren baldintzapean daude, egoera salbuespenezkoa dela ulertzen baita.

Nolanahi ere, pertsona batek uste badu bere eskubideak urratu egin direla, hona jo behar du:

  • Autobusez edo trenez Garraioko Arbitraje Batzordera egindako bidaiengatik erreklamazioen kasuan, gehienez ere 3 hilabeteko epean.
  • Hegazkinez Aire Segurtasuneko Estatu Agentziara egindako bidaietan.
  • Bidaia konbinatuen kasuan, Eusko Jaurlaritzako Turismo Zuzendaritzaren aurrean.
  • Ekipajearekin zerikusia duten gaietan, erreklamazioa Kontsumobiden aurkez daiteke.
  • Hornidura etetearekin lotutako gaietan, enpresa hornitzaileengana jo behar da lehenik eta behin, eta, ondoren, Kontsumobidera jo ahal izango da.

Azkenik, Kontsumobidek kontsumitzaileei egindako gomendioa, bizi izan dugunaren moduko egoeretarako, pazientziaz eta lankidetzaz jokatzea da, bai eta informatzea eta erreklamatzea ere, haien eskubideak urratu badira. Kontsumobidek eskura jartzen ditu informazio-telefonoak, posta elektronikoa eta arreta pertsonala lurralde-bulegoetan, Kontsumitzailearen Informaziorako Bulegoetan (KIUB) eta kontsumitzaileen elkarteetan, kontsultei erantzun ahal izateko.

https://www.kontsumobide.euskadi.eus/kon-kontaktua/webkon01-contacto/eu/

Telefonoa: 900 84 01 20

Bestalde, Kontsumo Ministerioak 2025eko apirilaren 28ko itzalaldi elektrikoaren ondoren kontsumo-eskubideak baliatzeko gida bat argitaratu du. Hemen jaso daiteke. (erderaz)