Argitu zure zalantzak

Kontsumobideri buruz

Aurrez aurre, online zein telefonoz erantzun diezazukegu Kontsumobiden.

Ez, kontsultak egiteko baino ez da behar aurretiko hitzordua.

Astelehenetik ostiralera (jaiegunetan izan ezik) goizeko 8:30etik 14:00etara ematen dugu arreta aurrez aurre.

Kontsumobidek bulegoak ditu EAEko hiru hiriburuetan. Hemendituzu helbideak.

Honako hauek egin ditzakezu: informazioa eskatu, gai jakin bati buruzko kontsulta egin, enpresa bat salatu bere praktikak zuzenak ez direla uste baduzu, erreklamazio bat aurkeztu kontsumitzaile gisa dituzun eskubideak urratu direla uste baduzu, zure kudeaketekin lotutako dokumentuak erregistratu eta BAKQ eskatu.

Ez, ez dugu horretarako eskumenik Kontsumobiden. Bide judizialera jotzen baduzu, EAEn jarduten duten kontsumitzaileen elkarteren baten laguntzarekin jo dezakezu.

Bai, 2023an EAEko kontsumitzailearen estatutu berria onetsi zenetik, eskumenak ditugu enpresak dirua itzultzera behartzeko, baldin eta frogatzen bada gaizki kobratuta dagoela edo produktua edo zerbitzua ez zela zuzena.

Arazoa EBko herrialde batean gertatu bada, badira bide zehatzak, eta Kontsumobidek lagundu diezazuke. Arazoa EBtik kanpo sortu bada, saiatu gaitezke, baina enpresaren borondatearen mende egongo da.

Bai, kontsumoko arbitrajearen EAEko sistema kudeatzen dugu Kontsumobiden, eta laguntza eta gida eman diezazukegu.

Aurretiko hitzordua

Ez, kontsultak egiteko baino ez da behar aurretiko hitzordua.

Bai, nahikoa denboraz artatu nahi zaitugu, eta hogei minutu kalkulatzen ditugu kontsumo-kontsulta bakoitzeko; horregatik, uste dugu aurretiko hitzordua dela zerbitzu hobea eskaintzeko formula.

Online eska dezakezu hitzordua, edo 900 84 01 20 telefonoaren bidez.

Erreklamazioak

Idatzizko erreklamazioa ohiko paperean aurkeztu dezakezu. Erreklamazio-orria izapidea errazteko pentsatutako inprimaki normalizatu bat da.

Saltokiek erreklamazio-orriak eduki behar dituzte, bai eta erreklamazio-orriak dituztela iragarri eta eman ere.

Gertaeren kontakizun zehatza eta eskura duzun dokumentazio guztia aurkeztu behar duzu: fakturak, kontratuak, publizitate-liburuxkak, mezu elektronikoak, etab.

Ez, nahikoa da kopia bat. Jatorrizko dokumentazioa zeuk gorde behar duzu.

Berdin dio; kontsumitzaileen informaziorako udal-bulegoek Kontsumobiderekin koordinatuta egiten dute lan. Agian hurbilago izango duzu zure herriko edo eskualdeko KIUBera joatea; Kontsumobideren bulegoak hiru hiriburuetan baitaude.

Kontsumoko kontsultak

Telefonoz, online zein aurrez aurre egin ditzakezu kontsultak. Aurrez aurreko kontsulta egiteko, hitzordua eskatu beharko duzu; horrela, ziurtatuko dugu zerbitzu hobea ematen dizugula eta denbora egokia eskaintzen dizugula.

Gomendatzen dizugu idatziz ekartzea gertakarien kontakizun zehatza, baita zer nahi duzun eta, noski, aurkeztu dezakezun dokumentazio guztia ere: fakturak, ordainagiriak, kontratuak, publizitatea, mezu elektronikoak…

Kontsultei 24 edo 48 ordutan erantzuten saiatzen gara. Nolanahi ere, gehieneko epea 7 egunekoa da.

Ematen ditugun erantzunak orientagarriak dira. Ez dira lotesleak, eta ez dira erabakigarriak epaitegian; ez dute balio juridikorik

Ez, pertsona fisikoei baino ez zaizkie aplikatzen.

Prestakuntza

Edozein kontsumitzailek, taldean zein banaka.

Esteka honetan bete dezakezu inprimakia, edo, bestela, hurbilen duzun prestakuntza- zentroarekin jar zaitezke harremanetan, telefonoz edo posta elektronikoz.

Bai, elkarteek eska dezakete prestakuntza.

Bai, eskatu noiz nahiago duzun, eta saiatuko gara zuen beharretara egokitzen.

Edozein unetan, baina prestakuntza ahalik eta lasterren eskatzea gomendatzen dizugu, eguna eta ordua hautatzeko aukera gehiago izateko.

Bai, banaka eska dezakezu prestakuntza. Eman izena, eta herritarrei irekitako ekintzen berri emango dizugu.

Prestakuntza doakoa da

Ahal dela, gure prestakuntza-zentroetan, baina zure ikastetxera ere joan gaitezke. Gainera, prestakuntza online egiteko aukera ere badago.

Jarduera bakoitzeko pertsona-kopurua gainditzen den kasuetarako, azpitaldeak egiteko aukera dugu. Konta iezaguzu zure kasua, eta bilatuko dugu konponbidea.

Bai, talde bakoitzeko prestakuntza bat baino gehiago eska daiteke, betiere ikastetxearen eskuragarritasunaren arabera

Bai, zure herrira joango gara prestakuntza ematera.

Bai, zure beharretara egokitu gaitezke.

Kontsumoko arbitrajea

Kontsumoko arbitrajea gatazkak konpontzeko sistema bat da, auzitegietara jotzea saihesten duena. Establezimenduarekin akordiorik lortzen ez baduzu, arbitraje bat eska dezakezu. Establezimendua libre da hura onartzeko edo ez, baina, onartzen badu, arbitraje-auzitegiaren erabakiak bi alderdiak behartuko zaituzte.

Kontsumobideren bulegoetan eska dezakezu.